Bestanden toevoegen aan Blogger

Na lang zoeken kwam ik erachter dat het eigenlijk heel makkelijk is om PDF-bestanden en Word-, Excel- of Powerpoint-bestanden toe te voegen aan je Blogger (of Blogspot).

Via de stappen hieronder moet het lukken:
(of klik op de afbeelding onderin voor een uitleg met plaatjes)

1. Open Google Drive (https://drive.google.com/)
     Hiervoor moet je je inloggen met een Google +  account, maar omdat je Blogger 
     gebruikt heb je dat al.

2. Upload het bestand dat je wilt delen (PDF, Word, PowerPoint enz.) door op 'Nieuw' te klikken en 
    vervolgens op 'Bestanden uploaden'

3. Klik op ‘Delen’ en vervolgens op 'Deelbare link ophalen'

4. Kies je voorkeuren en kopieer de link

5. Plak de link in je Blogger bericht. En voilà!
    Je kunt ook een afbeelding aan je Blogger toevoegen en aan die afbeelding de link 
    naar het bestand koppelen (afbeelding toevoegen, afbeelding selecteren en link 
    toevoegen via het menu).
    Of de link koppelen aan een weergegeven tekst (bijvoorbeeld: 'Klik hier voor het bestand') (woord 
    selecteren, klik op 'link' in het menu, link toevoegen)


Klik op deze afbeelding voor
het PDF bestand van deze uitleg