De woordkaarten kunnen gebruikt worden bij verschillende activiteiten.
Voorbeelden hiervan zijn:
- SORTEREN
Laat de kinderen de woordkaarten sorteren. Vraag aan de kinderen waarom deze kaarten bij elkaar horen.
- SORTEREN OP BEGINKLANK
Sorteer de woordkaarten op dezelfde beginklank. Alle woordkaarten met de beginklank ‘s’ komen dus bij elkaar. Die met beginklank ‘k’ komen bij elkaar enz.
- SORTEREN OP BEGINKLANK
Sorteer de woordkaarten op dezelfde beginklank. Alle woordkaarten met de beginklank ‘s’ komen dus bij elkaar. Die met beginklank ‘k’ komen bij elkaar enz.
- WELKE IS WEG?
Leg de woordkaarten neer op een rij en vraag de kinderen goed te kijken. Daarna doen ze hun ogen dicht, je pakt een kaart weg en de kinderen moeten zeggen welke kaart weg is.
- STEMPELEN
Gebruik de woordkaarten als stempelkaarten. De kinderen stempelen de woorden na.
- PLAATJE AAN WOORD KOPPELEN
Kopieer de woordkaarten (zodat je van elke woordkaart twee exemplaren hebt). Knip bij één van de exemplaren de tekst eraf.
Leg nu de complete woordkaarten op tafel. De kinderen maken deze woordkaarten na door het plaatje en het juiste woord bij elkaar te zoeken.
Leg nu de complete woordkaarten op tafel. De kinderen maken deze woordkaarten na door het plaatje en het juiste woord bij elkaar te zoeken.
- BENOEMEN BEGINKLANK
Pak een woordkaart en laat de beginklank noemen.
- WOORDKAART BIJ BEGINKLANK ZOEKEN
Noem een beginklank en laat een kind een woordkaart pakken met die beginklank.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Een vraag, tip, opmerking of iets anders? Laat het me weten!